7-те най-полезни зеленчука

7-те най-полезни зеленчука

18 април 2019

Всеизвестно е, че зеленчуците са много полезни и задължително трябва да присъстват в менюто ни. Но знаем ли кой зеленчук за какво е полезен и че всъщност едни са много по-богати на витамини и минерали, от други?

 

В тази статия ще се спрем на първенците от зеленчуковия свят, които доставят най-много полезни вещества на човешкия организъм.

 

Домати

 

Макар всъщност доматите да са плод, повечето от нас го смятат за зеленчук. Най-полезната съставка за организма е ликопен, който има способност да се бори с мутацията на клетките. Доматите съдържат още витамини A и K, редуцират кръвното налягане и се грижат за очите. Макар че повечето зеленчуци се усвояват от организма най-добре в сурово състояние, доматите са най-полезни леко задушени или на доматен сок.

 

Броколи 


Много малко храни могат да се мерят по полезни съставки с непретенциозното броколи. То е сходно по състав на зелето и съдържа бета каротин, витамин C, калций и фолиева киселина. Съставките на броколите се грижат за имунната система, борят се с настинките и редуцират опасността от рак на стомаха, на белите дробове и на ректума. Най-полезни са задушени с малко мазнина.

 

Брюкселско зеле

 

Малките кръгли зелки на зеленчука са особено важна част от храненето на бременните, тъй като включват фолиева киселина. Тя е разновидност на витамин B, която редуцира опасността от дефекти на ембриона. В брюкселското зеле има витамини C и K, фибри, калий и омега-3 мастни киселини, които се грижат за сърцето, за стомаха и за червата.

 

Моркови

Едни от най-достъпните и полезни зеленчуци, които могат да се намерят на пазара почти по всяко време. Съдържа два от трите най-важни антиоксиданти – витамини A и C, а ако се комбинират с малко слънчогледово олио, ще си осигурите и третия антиоксидант – витамин E. Комбинацията с мазнина е особено важна, тъй като витамин A е мастно – разтворим и се усвоява от тялото много по-добре. Съставките на морковите предпазват очите и клетките от увреждане, грижат се за сърцето и укрепват имунитета.

 

Тиква

 

Тиквата е пълна с витамин A, на който се дължи оранжевата и жълта разцветка. Тя съдържа витамин C в големи дози, който се бори с инфекциите и укрепва имунитета. Тиквата е полезна срещу астма, остеоартрит и ревматоиден артрит. Тя включва калий, магнезий и фибри, които се грижат за стомаха и сърцето.

 

Спанак

Чудесен източник на хлорофил за организма, който включва почти всички нутриенти, от които се нуждаете. Експерти смятат, че ако включвате в диетата си редовно спанак можете да редуцирате риска от болести на сърцето, на дебелото черво и стомаха, както от артрит и остеопороза.

 

Чесън и лук

 

Двата зеленчука включват натурален антибиотик, фитонциди, които действат антибактериално и укрепват имунитета. Лукът съдържа съставки, които редуцират риска от остеопороза. Полезни съставки срещу болести на сърцето и диабет са витамин C и фолиева киселина. Тъй като унищожава бактериите в стомаха и червата, консумацията на лук и чесън не трябва да се предозира, за да не раздразни лигавиците на храносмилателната система.

 

 

Експертите съветват да хапвате поне по 5 порции зеленчуци на ден, за да си изградите силен имунитет и да се предпазите от много болести, включително диабет и сърдечно-съдови болести.

Заедно с приемането на изброените дарове от природата е много важно да съблюдавате за редовна и пълна дефекация без задържане на фекална материя. Тъй като тя е много токсична. Тук на помощ идва тоалетно столче Squatty Potty!

Имаме ли паразити?
7 ноември 2019

Cпoрeд някoи изcлeдвaния нивoтo нa зaрaзявaнe c пaрaзити в cвeтoвeн мaщaб дocтигa дaлeч нaд eпидeмичнитe нивa, кaтo cпoрeд рaзлични изтoчници прoцeнтът вaрирa, нo ce прeдпoлaгa, чe oкoлo 80% oт нaceлeниeтo нa cвeтa, cтрaдa oт някaкъв вид пaрaзитнa инфeкция.

прочети още

През преходните сезони, когато слънцето ту препича, ту се крие зад облаците, много често се чувстваме унили и изморени. Работоспособността ни е под критичния минимум, а настроение нямаме никакво. Естествено отдаваме това неразположение на умора, липса на чист въздух, заседналия начин на живот,... А причината може да е много банална - липса на витамини. Не е нужно да си доктор, за да разбереш проблема. Достатъчно е да се вгледаш в себе си. Обърнете внимание на някои типични симптоми, които ще "сигнализират" за съществуващ проблем.  

прочети още

Въпреки че можете да си го осигурите от кремове и лосиони, истината е, че за да си набавите необходимото ви количество колаген трябва да добавите към менюто си храни, богати на това вещество. В различни проучвания се твърди, че молекулата на колагена в кремовете е твърде голяма, за да се усвои от кожата.  

прочети още

Вероятно голяма част от вас свързват думата „колаген“ със съставка на козметични кремове за подмладяване. Всъщност, колагенът е протеин, който съставлява 1/3 от човешкото тяло и е концентриран в костите, мускулите, хрущялите, сухожилията, съединителната тъкан и кожата.

прочети още

В продължение на статията какво всъщност означава пропускливост на червата, в тази ще се спрем на последиците от това състояние върху здравето. Най-честите проблеми в следствие на пропускливостта на червата можем да обобщим така: Има огромен ръст на алергиите и автоимунните заболявания като цьолиакия, фибромиалгия, лупус, тиреоидит на Хашимото, чувствителност към храни и др. Общото между тези състояния е хроничното възпаление. Всичките те са свързани с пропускливостта на червата.

прочети още

Синдромът на чревната пропускливост или повишен чревен пермеабилитет се развива на чревната стена. Чревната стена има много функции, но най-важните от тях са преминаване на течностите и ценните вещества от храната в кръвта за усвояване и защитна бариера срещу инфекции и токсини. За това отговарят чревната имунна система и самата чревна стена.

прочети още

Витамин Б12 е единственият витамин, който съдържа елемента кобалт. Той се произвежда в храносмилателната система на животните и е единственият, който няма как да си доставим от растенията и слънцето. За набавянето му от храната трябва да се консумират месо, риба, яйца. Но дори консумацията на тези продукти не гарантира, че организмът ви ще усвоява витамина, тъй като той има изключително сложен метаболизъм.

прочети още

В12 е единственият витамин, съдържащ следови елемент – кобалт, от който идва и научното му название: кобаламин. Тъй като В12 се произвежда в храносмилателната система на животните, той е единственият витамин, който не можете да си доставите от растенията и слънцето. Растенията нямат нужда от В12, затова нито го произвеждат, нито го съхраняват.

прочети още

Напоследък все по-често става дума за различните суперхрани, представени по най-различни начини. Тенденцията обаче е да се обръща повече внимание на тези, произведени извън България, с комерсиална цел и насочва вниманието ни към продукти, които не само че са в пъти по-скъпи, но със сигурност не са по-пълноценни от това, което ни предлага българската земя.

прочети още

Всички знаем широко известните причини за проблеми с черния дроб като алкохол, силни лекарства и много мазни тежки храни, но знаем ли, че причина може да бъде и запекът? Когато запекът е хроничен, всички токсини от не изхвърлената преработена храна отиват в черния дроб. И остават там… дори след като настъпи дефекация. Биха могли да се изчистят само с пречистване на черния дроб и/или пречистване на дебелото черво. Но днес ще се спрем на симптомите, с които тялото Ви показва, че черният дроб е пълен с токсини:

прочети още

Пчелният прашец се прави от пчелите и в същото време е храна за младите пчели. Считан е за една от най-питателните храни, тъй като съдържа почти всички хранителни вещества, необходими за човешкия организъм. Прашецът, събиран от пчелите, е богат на протеини (приблизително 40% протеини), аминокиселини, витамини, включително витамин В комплекс и фолиева киселина.  

прочети още

И в тази статия продължаваме да Ви разказваме за въздействието на захарта върху организма ни.

прочети още

Всички ние обичаме да похапваме сладко, но даваме ли си сметка за вредите, които нанася то върху организма ни? Знаем, че е вредно, но едва ли знаем какви точно последствия носи със себе си системната консумация на бяла рафинирана захар в големи количества. Затова в тази статия ще се спрем именно на тях.

прочети още

Най-предпочитаният летен плод безспорно е динята, но знаем ли освен вкусна и колко полезна е тя? В тази статия ще Ви разкажем за изключителните ползи на динята.

прочети още

В червата ви живее микробна общност. Нарича се чревна флора или чревни бактерии. Значението й често се пренебрегва. Въпреки това тя играя съществена роля в храносмилателния процес, както и за имунната система. При здрав индивид тази група от бактерии спомага за регулирането на храносмилателните pH нива. В същото време тя създава защитна бариера срещу инфекциозните агенти, които могат да причинят заболяване.

прочети още

Както ВИ обещахме в предишната статия, в тази ще се спрем на различните варианти на периодично гладуване, както и за кои хора то не е подходящо. Разновидности на периодичното гладуване: 1.Гладуване 1 до 3 пъти на седмица 2.Ежедневни гладувания 3.Смесени методики

прочети още

Оказва се, че гладуването носи редица ползи за здравето, към които повечето хора се стремят – от подобрено състояние на сърдечно-съдовата система и понижен риск от рак до възстановяване на гените и дълголетие.

прочети още

Веганската диета обикновено съдържа плодове, зеленчуци, пълноценни зърна, ядки и семена - всички от които са с високо съдържание на витамини, минерали, фибри и полезни растителни съединения. В сравнение с другите диети, препоръчани от здравните власти като American Heart Association, веганските изглежда са до 2.4 пъти по-ефективни за понижаване на нивото на кръвната захар при диабетици.

прочети още

За разлика от огромното мнозинство медицински билки, сената – малко храстовидно растение, произхождащо от Северна Африка, има едно единствено показание – запек. За сметка на това, обаче, тя е изключително ефективна, поради което се предлага масово в насипен вид или под формата на огромен брой лекарствени продукти или хранителни добавки. За познавачите на билки, тя е средството на избор при констипация.

прочети още

Хомеопатията разполага с широк набор ефективни средства за лечение на запек, подходящи за всички възрастови групи. Те са естествени и без риск от нежелани странични ефекти за разлика от лаксативите. Сравнете характеристиките на тези хомеопатични медикаменти и ако откриете съвпадение със своите оплаквания, можете да използвате за подобряване на състоянието си терапия със съответната дозировка в ниски потенции – D6, D10, D12.

прочети още

Упражненията, освен че тонизират коремните мускули, нежно масажират храносмилателния тракт и вътрешните органи, като това действа изключително благотворно на перисталтиката на червата. Така се подпомага работата на цялата храносмилателната система и се подобрява нейната функция.

прочети още

Съвременното ежедневие ни лишава от един жизненоважен витамин – витамин D, който още наричаме “слънчевия витамин”. В днешни дни всеки един от нас прекарва все повече от времето си вътре, вместо на слънчева светлина. Дори и в почивните дни, повечето от нас избират да прекарат почивката пред телевизора или компютъра, което естествено води до дефицит на витамин D в нашия организъм.

прочети още

Запек, диария, подуване на корема и болки издават така наречения синдром на раздразнено дебело черво. Той създава проблеми на деца и на подрастващи. А в основата на това лечимо страдание често е дефицитът на витамин D, сочи ново проучване. 

прочети още

Болшинството паразити се намират в дебелото черво. Според Кралската медицинска академия на Великобритания „95% от болестите и неразположенията са свързани пряко или косвено със замърсено дебело черво“.

прочети още

Ленивите черва /запек/ е едно от най-разпространените заболявания, от което страдат 90 процента от населението на земята. Можем да ви обясним какво трябва да се разбира под термина лениви черва, като ви запознаем с признаците на естествената, нормална функция на червата. При правилно хранене с натурална храна и при нейното пълноценно усвояване здравият организъм изхвърля нейните отпадъци през червата след 1-2 часа. Колкото пъти се храним, толкова пъти е нужно да изпразваме червата си. Отделената маса трябва да бъде еднородна, без особен мирис и не бива да зацапва. Знаейки това, кой от нас може да се похвали, че червата му функционират нормално?

прочети още

Сигурни симптоми за недостиг на ензими:  Ензимите от храната се разрушават лесно в процеса на готвене. Симптомите при дефицит на ензими са свързани с натрупването на килограми или храносмилателни проблеми като газове, подуване и гадене. Всичко това може бързо да бъде преустановено чрез прием на ензими – посредством храната и хранителните добавки.

прочети още

Доказано е, че редица състояния, като недостиг на енергия, запек, преждевременно стареене, проблеми с паметта, депресия, тревожни разстройства и др., могат да бъдат следствие на ензимна недостатъчност. В случаите, в които поради недостиг на ензими приетите белтъчини, въглехидрати и мазнини не могат да бъдат усвоени, се стига до редица неразположения.

прочети още

Дебелото черво е канализационната система на тялото. Подобно на всички здрави и правилно функциониращи системи, то трябва да бъде почиствано и поддържано, за да функционира правилно. Когато ядем силно преработени, рафинирани или известни като „фалшиви“ храни, нашите черва се натоварват с нездравословните отломки от тези храни.

прочети още

Поемаме всякакви химикали, хормони, токсини и прочее отрови с храната, водата, въздуха, боледуваме, поемаме всякакви хапчета, антибиотици, “чудодейни лекове”… които се натрупват в тялото ни във вид на шлаки, налепи по стените на вътрешните органи, тежки метали, гной, слуз и т.н. А за тяхното извеждане от организма не правим нищо…….

прочети още

Какво стои зад „модерната“ дума ДЕТОКС? Детоксикация/детокс е медицинска процедура за премахване на токсични субстанции от организма, функция,която обикновено се изпълнява от черния дроб и бъбреците. Това, което в алтернативната медицина и хомеопатията е познато като детокс, няма ясна дефиниция в науката.

прочети още

Мечтаете за идеална фигура, но каквото и да правите усилията ви се провалят всеки път?Ако стрелката на кантара не помръдва, има голяма вероятност да допускате една от следните грешки:

прочети още

След една определена възраст на всички ни се иска да изглеждаме по-млади. А и в днешно време стереотипа да си млад и красив ни се натрапва отвсякъде. „Инструментите“ на вечната младост - козметика за бръчки, пластични операции и различни процедури агресивно се рекламират, обещавайки мигновено подмладяване. От друга страна перфектните снимки в социалните мрежи ни карат да се замислим – само по нас ли времето оставя своите следи?

прочети още

Всички знаем какво означава запек или по-научното му название констипация, затова в днешната статия няма да се спираме по същество на това неприятно състояние. Някои от нас са с хроничен такъв проблем, а други са в това състояние само понякога. В днешно време заради пониженото качество на живот все повече хора развиват сериозни болестни състояния, подценявайки „притежанието“ на запек и не лекуването му.

прочети още

• Squatty Potty е одобрено и пропоръчано от известни личности като Jimmy Kimmel и има повече от 4000 Amazon ревюта. • Проучването разкрива, че тоалетното столче Squatty Potty Ви помага да ходите по бързо и лесно до тоалетна. • Лекарите казват, че помага при запек.

прочети още

Изследване как клякането елиминира запека

прочети още

Превенция и лечение на хемороидите

прочети още

Проблеми с тазовото дъно

прочети още

Научете се как да ходите до тоалетната като професионалисти

прочети още

5 Проблема, свързани със седенето на тоалетната

прочети още

Превенция и лечение на запека

прочети още