НАЙ-ЧЕСТО ДОПУСКАНИТЕ ГРЕШКИ ПО ВРЕМЕ НА ДИЕТА

НАЙ-ЧЕСТО ДОПУСКАНИТЕ ГРЕШКИ ПО ВРЕМЕ НА ДИЕТА

2 март 2019

Мечтаете за идеална фигура, но каквото и да правите усилията ви се провалят всеки път?Ако стрелката на кантара не помръдва, има голяма вероятност да допускате една от следните грешки:

 

Грешка № 1: Храните се бързо

 

Когато бързате, отхапвате големи парчета, които почти не дъвчете преди да глътнете. В резултат на това процесът на храносмилане не протича правилно и пренатоварвате стомаха си.

Освен това когато привършите обяда си за 5-10мин. е много вероятно да качите килограми вместо да свалите. Това е така защото в човешкия мозък има център за засищане, който се включва 20мин. след започване на храненето.

 

 

 

 Грешка № 2:  Разчитате на драстична диета

 

 

Решени сте да свалите килограмите бързо и се подлагате на драстична диета, като ядете само плодове и зеленчуци. Намалявате дневния прием на калории под 1 000 и сте сигурни, че килограмите мигновено ще се стопят. Но когато консумирате толкова малко калории, вие забавяте своя метаболизъм и щом диетата приключи, тялото ви започва да изгаря по-малко калории, а килограмите се трупат по-бързо от преди.

 

 

Грешка № 3: Прекалявате с леките закуски

 

 

Може би броите педантично калориите във вашата закуска, обяд и вечеря, но какво става с „малките похапвания” между тях? Тези междинни, леки закуски могат да саботират иначе добре планираната диета. За да не загубите дирята на приетите калории, записвайте всичко, което сте консумирали за деня. Описали сме примери на навиците и често консумираните и подценявани източници на калории:

* опитването на ястието докато го готвите

* дояждане на остатъците от храна

* дресинга към салатата +100 калории

* готвенето с обилно количество масло или олио/зехтин може да добави 200 калории

 

Грешка № 4: Тъпчете се с храни с ниско съдържание на мазнини

 

Храните с ниско съдържание на мазнини могат да изиграят решаваща роля за вашата диета. Но помнете, че по-малко мазнини, не означава по-малко калории. Прекаляването с всеки вид храна, дори и диетична, води до неминуемо трупане на килограми.

 

Грешка № 5: Забравяте за „течните калории”

 

Когато броите калориите, които сте консумирали за деня, не забравяйте за изпитите напитки. Намалете приема на сладки сокове, газирани напитки и алкохол. Така наречените „течни калории” не засищат глада и няма да намалят вашия апетит.

* Кафе със захар и сметана = 30 калории

* Чаша вино = 120 калории

* Чаша газирана напитка = 150 калории

 

Грешка № 6: Пиете твърде малко вода

 

Ограничаването на приема на вода, е една от най-често срещаните грешки, които хората допускат, в опитите си да отслабнат. Водата играе важна роля при горенето на калориите, затова пийте поне по 1 чаша вода преди всяко хранене.

 

Грешка № 7: Избягвате млечните продукти

 

Млякото, сиренето и сладоледът са табу за повечето хора, спазващи диета, но намаленият прием на млечни продукти не води до по-бързо отслабване. Според някои проучвания, калцият, който се съдържа в млечните продукти, стимулира топенето на мазнините (добавките с калций не дават същия резултат). За да си осигурите достатъчно количество калций, без да увеличавате приема на калории, консумирайте нискомаслено мляко и сирене.

 

Грешка № 8: Прекалявате със солта

Ако обичате по-солени ястия рискувате да трупате килограми вместо да смъквате. Солта има свойството да задържа вода в организма. Често хората на диета добавят повече сол, за да овкусят обяда си и това се превръща във вреден навик. Освен че така няма да достигнете мечтаните килограми, вредите и на здравето си.

 

Грешка № 9: Не спортувате

Липсата на физическа активност може да осуети плановете ви за идеално тегло. Не разчитайте изцяло на диетата. Отделете време за регулярни физически упражнения, които ще ви помогнат да отслабнете по-бързо, без да се налага да гладувате. Важно е да изберете вид спорт или физическо занимание, които ви харесват. Ако ходенето пеш ви се струва скучно, опитайте плуване, танци, колоездене или пинг-понг. Практикувайте различни видове спорт, докато не откриете този, който ви харесва най-много.

 

Грешка № 10: Имате затруднена дефекация и запек

Ако страдате от такъв проблем въпреки благотворната промяна в храненето и включването на спорта в живота си, то опитайте да стимулирате изхождането като промените позата. Нашият продукт тоалетно столче Squatty Potty ще Ви постави в естествена клекнала позиция, в която червата много по-лесно ще се изпразнят и изчистят напълно.

В12 е единственият витамин, съдържащ следови елемент – кобалт, от който идва и научното му название: кобаламин. Тъй като В12 се произвежда в храносмилателната система на животните, той е единственият витамин, който не можете да си доставите от растенията и слънцето. Растенията нямат нужда от В12, затова нито го произвеждат, нито го съхраняват.

прочети още

Напоследък все по-често става дума за различните суперхрани, представени по най-различни начини. Тенденцията обаче е да се обръща повече внимание на тези, произведени извън България, с комерсиална цел и насочва вниманието ни към продукти, които не само че са в пъти по-скъпи, но със сигурност не са по-пълноценни от това, което ни предлага българската земя.

прочети още

Всички знаем широко известните причини за проблеми с черния дроб като алкохол, силни лекарства и много мазни тежки храни, но знаем ли, че причина може да бъде и запекът? Когато запекът е хроничен, всички токсини от не изхвърлената преработена храна отиват в черния дроб. И остават там… дори след като настъпи дефекация. Биха могли да се изчистят само с пречистване на черния дроб и/или пречистване на дебелото черво. Но днес ще се спрем на симптомите, с които тялото Ви показва, че черният дроб е пълен с токсини:

прочети още

Пчелният прашец се прави от пчелите и в същото време е храна за младите пчели. Считан е за една от най-питателните храни, тъй като съдържа почти всички хранителни вещества, необходими за човешкия организъм. Прашецът, събиран от пчелите, е богат на протеини (приблизително 40% протеини), аминокиселини, витамини, включително витамин В комплекс и фолиева киселина.  

прочети още

И в тази статия продължаваме да Ви разказваме за въздействието на захарта върху организма ни.

прочети още

Всички ние обичаме да похапваме сладко, но даваме ли си сметка за вредите, които нанася то върху организма ни? Знаем, че е вредно, но едва ли знаем какви точно последствия носи със себе си системната консумация на бяла рафинирана захар в големи количества. Затова в тази статия ще се спрем именно на тях.

прочети още

Най-предпочитаният летен плод безспорно е динята, но знаем ли освен вкусна и колко полезна е тя? В тази статия ще Ви разкажем за изключителните ползи на динята.

прочети още

В червата ви живее микробна общност. Нарича се чревна флора или чревни бактерии. Значението й често се пренебрегва. Въпреки това тя играя съществена роля в храносмилателния процес, както и за имунната система. При здрав индивид тази група от бактерии спомага за регулирането на храносмилателните pH нива. В същото време тя създава защитна бариера срещу инфекциозните агенти, които могат да причинят заболяване.

прочети още

Както ВИ обещахме в предишната статия, в тази ще се спрем на различните варианти на периодично гладуване, както и за кои хора то не е подходящо. Разновидности на периодичното гладуване: 1.Гладуване 1 до 3 пъти на седмица 2.Ежедневни гладувания 3.Смесени методики

прочети още

Оказва се, че гладуването носи редица ползи за здравето, към които повечето хора се стремят – от подобрено състояние на сърдечно-съдовата система и понижен риск от рак до възстановяване на гените и дълголетие.

прочети още

Веганската диета обикновено съдържа плодове, зеленчуци, пълноценни зърна, ядки и семена - всички от които са с високо съдържание на витамини, минерали, фибри и полезни растителни съединения. В сравнение с другите диети, препоръчани от здравните власти като American Heart Association, веганските изглежда са до 2.4 пъти по-ефективни за понижаване на нивото на кръвната захар при диабетици.

прочети още

За разлика от огромното мнозинство медицински билки, сената – малко храстовидно растение, произхождащо от Северна Африка, има едно единствено показание – запек. За сметка на това, обаче, тя е изключително ефективна, поради което се предлага масово в насипен вид или под формата на огромен брой лекарствени продукти или хранителни добавки. За познавачите на билки, тя е средството на избор при констипация.

прочети още

Хомеопатията разполага с широк набор ефективни средства за лечение на запек, подходящи за всички възрастови групи. Те са естествени и без риск от нежелани странични ефекти за разлика от лаксативите. Сравнете характеристиките на тези хомеопатични медикаменти и ако откриете съвпадение със своите оплаквания, можете да използвате за подобряване на състоянието си терапия със съответната дозировка в ниски потенции – D6, D10, D12.

прочети още

Упражненията, освен че тонизират коремните мускули, нежно масажират храносмилателния тракт и вътрешните органи, като това действа изключително благотворно на перисталтиката на червата. Така се подпомага работата на цялата храносмилателната система и се подобрява нейната функция.

прочети още

Съвременното ежедневие ни лишава от един жизненоважен витамин – витамин D, който още наричаме “слънчевия витамин”. В днешни дни всеки един от нас прекарва все повече от времето си вътре, вместо на слънчева светлина. Дори и в почивните дни, повечето от нас избират да прекарат почивката пред телевизора или компютъра, което естествено води до дефицит на витамин D в нашия организъм.

прочети още

Запек, диария, подуване на корема и болки издават така наречения синдром на раздразнено дебело черво. Той създава проблеми на деца и на подрастващи. А в основата на това лечимо страдание често е дефицитът на витамин D, сочи ново проучване. 

прочети още

Болшинството паразити се намират в дебелото черво. Според Кралската медицинска академия на Великобритания „95% от болестите и неразположенията са свързани пряко или косвено със замърсено дебело черво“.

прочети още

Ленивите черва /запек/ е едно от най-разпространените заболявания, от което страдат 90 процента от населението на земята. Можем да ви обясним какво трябва да се разбира под термина лениви черва, като ви запознаем с признаците на естествената, нормална функция на червата. При правилно хранене с натурална храна и при нейното пълноценно усвояване здравият организъм изхвърля нейните отпадъци през червата след 1-2 часа. Колкото пъти се храним, толкова пъти е нужно да изпразваме червата си. Отделената маса трябва да бъде еднородна, без особен мирис и не бива да зацапва. Знаейки това, кой от нас може да се похвали, че червата му функционират нормално?

прочети още

Сигурни симптоми за недостиг на ензими:  Ензимите от храната се разрушават лесно в процеса на готвене. Симптомите при дефицит на ензими са свързани с натрупването на килограми или храносмилателни проблеми като газове, подуване и гадене. Всичко това може бързо да бъде преустановено чрез прием на ензими – посредством храната и хранителните добавки.

прочети още

Доказано е, че редица състояния, като недостиг на енергия, запек, преждевременно стареене, проблеми с паметта, депресия, тревожни разстройства и др., могат да бъдат следствие на ензимна недостатъчност. В случаите, в които поради недостиг на ензими приетите белтъчини, въглехидрати и мазнини не могат да бъдат усвоени, се стига до редица неразположения.

прочети още

Всеизвестно е, че зеленчуците са много полезни и задължително трябва да присъстват в менюто ни. Но знаем ли кой зеленчук за какво е полезен и че всъщност едни са много по-богати на витамини и минерали, от други? В тази статия ще се спрем на първенците от зеленчуковия свят, които доставят най-много полезни вещества на човешкия организъм.

прочети още

Дебелото черво е канализационната система на тялото. Подобно на всички здрави и правилно функциониращи системи, то трябва да бъде почиствано и поддържано, за да функционира правилно. Когато ядем силно преработени, рафинирани или известни като „фалшиви“ храни, нашите черва се натоварват с нездравословните отломки от тези храни.

прочети още

Поемаме всякакви химикали, хормони, токсини и прочее отрови с храната, водата, въздуха, боледуваме, поемаме всякакви хапчета, антибиотици, “чудодейни лекове”… които се натрупват в тялото ни във вид на шлаки, налепи по стените на вътрешните органи, тежки метали, гной, слуз и т.н. А за тяхното извеждане от организма не правим нищо…….

прочети още

Какво стои зад „модерната“ дума ДЕТОКС? Детоксикация/детокс е медицинска процедура за премахване на токсични субстанции от организма, функция,която обикновено се изпълнява от черния дроб и бъбреците. Това, което в алтернативната медицина и хомеопатията е познато като детокс, няма ясна дефиниция в науката.

прочети още

След една определена възраст на всички ни се иска да изглеждаме по-млади. А и в днешно време стереотипа да си млад и красив ни се натрапва отвсякъде. „Инструментите“ на вечната младост - козметика за бръчки, пластични операции и различни процедури агресивно се рекламират, обещавайки мигновено подмладяване. От друга страна перфектните снимки в социалните мрежи ни карат да се замислим – само по нас ли времето оставя своите следи?

прочети още

Всички знаем какво означава запек или по-научното му название констипация, затова в днешната статия няма да се спираме по същество на това неприятно състояние. Някои от нас са с хроничен такъв проблем, а други са в това състояние само понякога. В днешно време заради пониженото качество на живот все повече хора развиват сериозни болестни състояния, подценявайки „притежанието“ на запек и не лекуването му.

прочети още

• Squatty Potty е одобрено и пропоръчано от известни личности като Jimmy Kimmel и има повече от 4000 Amazon ревюта. • Проучването разкрива, че тоалетното столче Squatty Potty Ви помага да ходите по бързо и лесно до тоалетна. • Лекарите казват, че помага при запек.

прочети още

Изследване как клякането елиминира запека

прочети още

Превенция и лечение на хемороидите

прочети още

Проблеми с тазовото дъно

прочети още

Научете се как да ходите до тоалетната като професионалисти

прочети още

5 Проблема, свързани със седенето на тоалетната

прочети още

Превенция и лечение на запека

прочети още