НАЙ-ЧЕСТО ДОПУСКАНИТЕ ГРЕШКИ ПО ВРЕМЕ НА ДИЕТА

НАЙ-ЧЕСТО ДОПУСКАНИТЕ ГРЕШКИ ПО ВРЕМЕ НА ДИЕТА

2 март 2019

Мечтаете за идеална фигура, но каквото и да правите усилията ви се провалят всеки път?Ако стрелката на кантара не помръдва, има голяма вероятност да допускате една от следните грешки:

 

Грешка № 1: Храните се бързо

 

Когато бързате, отхапвате големи парчета, които почти не дъвчете преди да глътнете. В резултат на това процесът на храносмилане не протича правилно и пренатоварвате стомаха си.

Освен това когато привършите обяда си за 5-10мин. е много вероятно да качите килограми вместо да свалите. Това е така защото в човешкия мозък има център за засищане, който се включва 20мин. след започване на храненето.

 

 

 

 Грешка № 2:  Разчитате на драстична диета

 

 

Решени сте да свалите килограмите бързо и се подлагате на драстична диета, като ядете само плодове и зеленчуци. Намалявате дневния прием на калории под 1 000 и сте сигурни, че килограмите мигновено ще се стопят. Но когато консумирате толкова малко калории, вие забавяте своя метаболизъм и щом диетата приключи, тялото ви започва да изгаря по-малко калории, а килограмите се трупат по-бързо от преди.

 

 

Грешка № 3: Прекалявате с леките закуски

 

 

Може би броите педантично калориите във вашата закуска, обяд и вечеря, но какво става с „малките похапвания” между тях? Тези междинни, леки закуски могат да саботират иначе добре планираната диета. За да не загубите дирята на приетите калории, записвайте всичко, което сте консумирали за деня. Описали сме примери на навиците и често консумираните и подценявани източници на калории:

*опитването на ястието докато го готвите

*дояждане на остатъците от храна

*дресинга към салатата +100 калории

*готвенето с обилно количество масло или олио/зехтин може да добави 200 калории

 

Грешка № 4: Тъпчете се с храни с ниско съдържание на мазнини

 

Храните с ниско съдържание на мазнини могат да изиграят решаваща роля за вашата диета. Но помнете, че по-малко мазнини, не означава по-малко калории. Прекаляването с всеки вид храна, дори и диетична, води до неминуемо трупане на килограми.

 

Грешка № 5: Забравяте за „течните калории”

 

Когато броите калориите, които сте консумирали за деня, не забравяйте за изпитите напитки. Намалете приема на сладки сокове, газирани напитки и алкохол. Така наречените „течни калории” не засищат глада и няма да намалят вашия апетит.

*Кафе със захар и сметана = 30 калории

*Чаша вино = 120 калории

*Чаша газирана напитка = 150 калории

 

Грешка № 6: Пиете твърде малко вода

 

Ограничаването на приема на вода, е една от най-често срещаните грешки, които хората допускат, в опитите си да отслабнат. Водата играе важна роля при горенето на калориите, затова пийте поне по 1 чаша вода преди всяко хранене.

 

Грешка № 7: Избягвате млечните продукти

 

Млякото, сиренето и сладоледът са табу за повечето хора, спазващи диета, но намаленият прием на млечни продукти не води до по-бързо отслабване. Според някои проучвания, калцият, който се съдържа в млечните продукти, стимулира топенето на мазнините (добавките с калций не дават същия резултат). За да си осигурите достатъчно количество калций, без да увеличавате приема на калории, консумирайте нискомаслено мляко и сирене.

 

Грешка № 8: Прекалявате със солта

Ако обичате по-солени ястия рискувате да трупате килограми вместо да смъквате. Солта има свойството да задържа вода в организма. Често хората на диета добавят повече сол, за да овкусят обяда си и това се превръща във вреден навик. Освен че така няма да достигнете мечтаните килограми, вредите и на здравето си.

 

Грешка № 9: Не спортувате

Липсата на физическа активност може да осуети плановете ви за идеално тегло. Не разчитайте изцяло на диетата. Отделете време за регулярни физически упражнения, които ще ви помогнат да отслабнете по-бързо, без да се налага да гладувате. Важно е да изберете вид спорт или физическо занимание, които ви харесват. Ако ходенето пеш ви се струва скучно, опитайте плуване, танци, колоездене или пинг-понг. Практикувайте различни видове спорт, докато не откриете този, който ви харесва най-много.

 

Грешка № 10: Имате затруднена дефекация и запек

Ако страдате от такъв проблем въпреки благотворната промяна в храненето и включването на спорта в живота си, то опитайте да стимулирате изхождането като промените позата. Нашият продукт тоалетно столче Squatty Potty ще Ви постави в естествена клекнала позиция, в която червата много по-лесно ще се изпразнят и изчистят напълно.

 

 

Какво стои зад „модерната“ дума ДЕТОКС? Детоксикация/детокс е медицинска процедура за премахване на токсични субстанции от организма, функция,която обикновено се изпълнява от черния дроб и бъбреците. Това, което в алтернативната медицина и хомеопатията е познато като детокс, няма ясна дефиниция в науката.

прочети още

След една определена възраст на всички ни се иска да изглеждаме по-млади. А и в днешно време стереотипа да си млад и красив ни се натрапва отвсякъде. „Инструментите“ на вечната младост - козметика за бръчки, пластични операции и различни процедури агресивно се рекламират, обещавайки мигновено подмладяване. От друга страна перфектните снимки в социалните мрежи ни карат да се замислим – само по нас ли времето оставя своите следи?

прочети още

Всички знаем какво означава запек или по-научното му название констипация, затова в днешната статия няма да се спираме по същество на това неприятно състояние. Някои от нас са с хроничен такъв проблем, а други са в това състояние само понякога. В днешно време заради пониженото качество на живот все повече хора развиват сериозни болестни състояния, подценявайки „притежанието“ на запек и не лекуването му.

прочети още

• Squatty Potty е одобрено и пропоръчано от известни личности като Jimmy Kimmel и има повече от 4000 Amazon ревюта. • Проучването разкрива, че тоалетното столче Squatty Potty Ви помага да ходите по бързо и лесно до тоалетна. • Лекарите казват, че помага при запек.

прочети още

Изследване как клякането елиминира запека

прочети още

Превенция и лечение на хемороидите

прочети още

Проблеми с тазовото дъно

прочети още

Научете се как да ходите до тоалетната като професионалисти

прочети още

5 Проблема, свързани със седенето на тоалетната

прочети още

Превенция и лечение на запека

прочети още